Ads

Thursday, May 14, 2015

Hasutan membunuh Datuk Ahmad Maslan.


Satu kerja hasutan membunuh Datuk Ahmad Maslan melalui permainan video telah di buat oleh Vnbox, juga di laporkan oleh malaysiakini dan The Star. hasutan seperti ini boleh mengundang rakyat untuk membuat cubaan membunuh Datuk Ahmad Maslan. Vnbox juga menghina dewan Parlimen kerana meletakan lokasi permainan di dalam dewan Parlimen.

Vnbox dengan Tajuk "Yeop Maslan 3.8" boleh di muat turun di googel Play Apss yang mana ia juga dboleh di muat turun dr Android atau telefon pintar.

Vbox sebuah syrikat berasaskan telekomunikasi mengunakan nama Vnbox Trading Service Sdn Bhd
perbuatan yang melanggar undang-undang negara dengan menghasut rakyat membenci pemimpin dengan tujuan supaya rakyat mencari peluang membunuh Datuk Ahmad Masaln adalah satu perbuatan yang sangat keji. ia seolah-olah cuba menanam jiwa penganas ke dalam jiwa anak muda dan kanak-kanak serta rakyat Malaysia. 

Kerajaan wajib mengambil tindakan tegas terhadap pencipta permainan ini dan di hukum dengan hukuman yang maksimum. jika di biarkan rakyat yang kurang pemahaman politik akan terpengaruh dan membuat tidakan secara realiti. permaianan ini juga menghina institusi Parlimen Malaysia kerana menjadikan lokasi pembunuhan Ahmad maslan di situ.

Apakah Akta POTA dan hasutan akan terpakai dalam isu seperti ini. jika tidak bermakna akan banyak lah permainan berunsur pengganas yang bertujuan memesongkan ranyat untuk membunuh pemimpin-pemimpin naegara. pihak SKMM, KDN wajib bertindak tegas dalam isu seperti ini.

Vnbox Trading service sdn bhd: 




Video link
The Star melaporkan isu berkaitan

link


No comments:

Post a Comment